Fonó Budai Zeneház

Kijárási tilalom Muzsikkal és Volkovával

2021. május 17. 11:14 - Fonó Budai Zeneház

Duókoncert a Fonó Tavasz sorozatban

A 2007-ben alakult Záhony Unplugged Project sikeres, évtizedgyi zenei múltra visszatekintő zenekar később Z.U.P. néven ért el jelentős sikereket izgalmas feldolgozásaival, majd saját szerzeményekkel. 2016 nyarától az alapító-zeneszerző-szövegíró testvérpár Farkas Krisztina (Volkova) és Farkas János (Muzsik) duóban folytatta pályafutását. Muzsik és Volkova néven új zenei világot teremtettek, nagyon személyes, emberekre, közösségi és magánéleti szituációkra, élethelyzetekre, közéleti történésekre érzékenyen és szókimondóan reflektáló dalaikkal.

2017-ben megkapták a Veszprémi Utcazene Fesztiválon a szakmai zsűri díját, Volkova elnyerte a különdíjat is, majd a Budapest Parkban a Quimby és az Óriás előtt léptek fel nagy sikerrel. Rengeteg klub- és fesztiválszereplés, három kislemez, sikeres nagylemez, a Rövidesen találkozunk című korong megjelenése után a világjárvány sokkszerű szünetet hozott az élőzenei közegben működő szerzőpárosnak. A Fonó Budai Zeneház felkérését a Fonó Tavasz minikoncertjére nagy örömmel fogadták, így legalább az interneten találkozhatnak régen látott közönségükkel.

A duó névválasztása nem véletlenül oroszos hangzású, hiszen édesanyjuk orosz származású. Számaik között orosz nyelvű dalok is elhangzanak, természetesen anyanyelvi szintű, tökéletes prozódiával Viszockijt is idézve. A magyar nyelvű dalokban is felfedezhetők orosz zenei sítusjegyek a rengeteg más népzenei hatás mellett. Zenéjüket a greengrass-nek hívják és ez a kifejezés egy rendkívül gazdag, sokszínű zenei világot jelent. Mindketten rengeteg hangszert szólaltatnak meg, vokális megoldásaik pedig a nagy elődöket idézik, finom akusztikus hangképük és rendkívül szép énekszólamaik a Crosby, Stills, Nash and Young kvartettet is eszébe juttathatja a hallgatónak. Szövegeik a nagy elődökhöz híven nyílt közéleti reflexiók nagyon személyes hangon, hitelesen és őszinte indulattal előadott megfogalmazásban. Kis koncertjükön hallhatunk cigány témájú szociografikus dalt, vers megzenésítést és saját szerzeményeket is. Magánvéleményük nagyon igényes hangszereléssel és költői szépségű szövegekben fogalmazódnak meg. Muzsik gitárjátéka nemcsak ritmusszekciót idéz sajátos perkusszív pengetési technikája miatt, de a basszus szólam is hangsúlyosan megjelenik a telt akkordok mellett. Karakteres, nagyon tiszta éneke egyszerre a történetet mesélő bárdé és a rockzenészé. Volkova gyönyörű, bársonyos hangja remek gitárjátékkal, a melodika tangóharmonikát idéző hangjával, ukulele és ritmushangszerek kíséretével találja szíven a hallgatót. Nagyon erős drámaiság, dosztojevszkiji mélység és hamisítatlan orosz temperamentum egyszerre van jelen dalaikban a metsző szarkazmussal, iróniával együtt.

Nagyon izgalmas két új a járvány alatt született daluk. Müller Péter Sziámi Napidal projektje kapcsán megzenésítésre felkínált verse nagyon szép biblikus képzettársításokkal reagál a járvány miatt leállt világ képére. Megrendítően aktuális Muzsik Kijárási tilalom című dala is. És elhangzik a testvérek két nagy slágere, a sokak által nagyon szeretett, szívdobogás lüktetésű, elégikus Tejfehér és az elengedős szerelmes dal, koncertjeik zárószáma az  Unom már. A Muzsik és Volkova remek folytatása a két nagy magyar közéleti krónikás megszakadt munkásságának. Nem véletlen, hogy Cseh Tamás és Dinnyés József dalokat is feldolgoztak már magas színvonalon, szellemi és lelki közösséget vállalva életművükkel.

Szöveg és fotó: Barcsik Géza

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://fonoblog.blog.hu/api/trackback/id/tr1516563352

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása